Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Witaj na stronie RPG FAQ, gdzie możesz zadawać pytania i udzielać odpowiedzi na temat papierowych gier fabularnych.

Podstawowe zasady:

1. Każdy może zadać pytanie.

2. Każdy może udzielić odpowiedzi.

3. Zarejestrowani mogą głosować na najlepsze pytania i odpowiedzi.

Czy znacie jakieś ciekawe mechanizmy craftingu w RPG?

+1 głos
665 wizyt
pytanie zadane 5 kwietnia 2013 przez użytkownika tweet Błądzący
Nie mam na myśli oczywiście craftingu, jaki możemy znaleźć w cRPGach. "Papierowe" gry fabularne potrzebują innych środków, by ciekawie i grywalnie potraktować temat tworzenia przedmiotów/ eliksirów/ oręża/ etc przez postaci graczy. Prosiłbym o podanie tytułów oraz ogólny schemat procesu.

Osobiście nigdy nie spotkałem się nigdy z niczym fajnym. Zawsze ta kwestia, choć w komputerowych odpowiednikach RPGów jest bardzo bogato rozbudowana, w podręcznikach jest wg mnie traktowana po macoszemu. Zwykle ogranicza się do "skopiuj właściwości przedmiotu z podręcznika, wydaj X% równowartości ceny sprzedaży w sklepie i gotowe". Chyba w Robotice był jakiś system składania własnej broni z listy mnogich modułów, ale wolałbym coś bardziej grywalnego. Zresztą podobnie jest ze składaniem samochodu w Neuroshimie (Wyścig).

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 5 kwietnia 2013 przez użytkownika Jagmin Kronikarz

Chyba to pytanie było specjalnie do mnie. Od lat mierze się z craftingiem w RPG i na razie nie widać wiekszych rezultatów.

Jeżeli chodzi o przykłady takich mechanik to znam trzy dobre:

1. Deadlands Hell on Earth - mechanizm opierajacy sie na zbieraniu odpadków różnej maści podzielonych na kilka kategorii i robienia z nich czegoś uzytecznego od piecyka na Upioryt po broń plująca śmieciami jak z karabinu maszynowego. Postać chcąca trudnić sie craftingiem ma do wyboru kilka bazowych mocy, które może przydzielić przedmiotom. Niestety podręcznik podstawowy zawiera za mało przykładów mocy by można w pełni z tego skożystać.

2. Gasnące Słońca - mechanizm projektowanai wszczepów. Jedyna lista wszczepów jaka znajduje się w podręcnziku to przykłady oparte na bardzo prostym ale skutecznym mechanizmieskładania różnych elementów do kupy. To od nas zależy, czy nasz wszczep udaje jakiś organ czy też jawnie straszy kablami i smarem. Podobny mechanizm zastosowano dla statków kosmicznych i wszystko to w podstawowym podręczniku.

3. Barbarians of Lemuria - niewielki systemik, w którym wszystko jest możliwe. Crafting ma wiele przejawów, ale najwazniejszym jest alchemia, dzieki której można nie tylko warzyć mikstury, ale także klonować istoty, czy tworzyć nowe byty, takze mechaniczne. System jest w konwencji magii i miecza a mimo to pełen jest golemów, latajacych statków i potężnych artefaktów, które może stworzyć każdy alchemik. Najfajniejsze w tym mechanizmie jest jednak to, że wszelkie prace odbywajasie między przygodami i jest do tego specjalna zasada. Prosty przedmiot codziennego użytku to jedna przerwa między sesjami zaś stworzenie nowej formy życia to już cała kampania.

Poza tym elementy craftingu zamieściłem we własnej Miniaturze Fabularnej pt. Szczurołapy. Crafting jest kluczowy dla bohaterów, którzy chcą przeżyć w średniowiecznych kanałach. Każdy przedmiot ma przynajmniej jedno zostosowanie w kombinacji z innym (np. po owinięciu patyka szmatą nasączoną w oliwie lub alkoholu mamy pochodnię). Prócz tego gracze są premiowani za wymyslanie nowych możliwości.

© 2010 - 2017 RPG FAQ

...