Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Witaj na stronie RPG FAQ, gdzie możesz zadawać pytania i udzielać odpowiedzi na temat papierowych gier fabularnych.

Podstawowe zasady:

1. Każdy może zadać pytanie.

2. Każdy może udzielić odpowiedzi.

3. Zarejestrowani mogą głosować na najlepsze pytania i odpowiedzi.

Czym różnią się między sobą umiejętności rzemieślnicze w grach fabularnych?

0 głosów
116 wizyt
pytanie zadane 25 listopada 2015 przez użytkownika Jagmin Kronikarz
W WFRP, D&D 3+ i wielu innych stosuje się poszczególne rzemiosła jako umiejętności, ale czym one tak naprawdę się różnią? Czy różnice między nimi są aż takie istotne z punktu widzenia konkretnej gry?

Weźmy na przykład płatnerstwo, kowalstwo, metalurgię i zbrojmistrzostwo (wytwarzanie broni).

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 16 stycznia przez użytkownika Gacoperz Błądzący
To dość mocno zależy od gry.

W najgorszym razie są na karcie postaci, ale projektant zostawił nas z gołą listą bez choćby wskazówki, co z nią robić.

Są też tytuły, w których są to umiejętności zawodowe służące co najwyżej generowaniu dochodu dla postaci gracza w czasie dłuższych przerw czasowych w fabule. Tam zazwyczaj tylko determinują one jak postać zarabia i stanowią bardziej kolor, ewentualnie determinują, czy okoliczności umożliwiają w danym miejscu zarobek.

Są też gry z systemami wytwarzania/konserwacji ekwipunku, gdzie powyższe umiejętności umożliwiają utrzymanie wyposażenia w dobrej kondycji, naprawy uszkodzeń, a czasem nawet wytwarzanie nowego lub przerabianie istniejącego, ale są to zazwyczaj gry z mocnym wątkiem surwiwalowym, gdzie nie można po prostu pójść do sklepu lub zakładu rzemieślniczego, więc dostępność bądź nie odpowiedniego wyposażenia, oraz jego pozyskiwanie jest ważnym elementem gry.
komentarz 16 stycznia przez użytkownika Jagmin Kronikarz
Pamiętam, że miałem coś konkretnego na myśli pisząc to pytanie, ale niestety nie zapisałem tego. :(

© 2010 - 2017 RPG FAQ

...